Bingkisan Hati..

Kehadiranku Ini Bukan Hanya Untuk Memberitahu, Tapi Juga Untuk Mencetuskan Mahu!!

Saturday, October 24, 2009

Allah With Me


Allah With Me

La tahzan, Innallah Ma'ana..Janganlah kamu bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita.. hal inilah yang selalu sangat kite lupe... pada saat dan ketika ini, aku ingin berpesan kepada diri sendiri dan juga sahabat2 seperjuangan yang lain agar apabile kite ditimpa musibah, carilah tempat mengadu yang betul yakni ALLAH.. bukannya boyfriend or girlfriend, sebab mereka hanya manusia biase.. tidak lebih daripada itu.. SO, ingatlah.. jika kita dilanda musibah, contohnya, ape yang kite rancang tidak menjadi, ingatlah!! pergilah mengadu pada Tuhan Yang Maha Esa... Kerana dialah Sebaik2 Perancang... Walllahualam..

2 comments:

  1. ya oche saglan..ramai manusia termasuklah diri ana sendiri kadang2 sentiasa lupa kpd Allah terutamanya ketika senang atau mendapat nikmat.dan hanyaa kembali ingat Allah setelah mendapat kesusahan dan musibah.pelikkan manusia?sedangkan kita ini hanyalah insan yg hhina .mcm mane kita boleh melupakan pencipta kita sendiri...termasuklah diri ana yang sentiasa dlm keadaan terumbang ambing..
    seandainya kita berharap pada sesuatu dan tidak mampu memperolehinya,percayalah bahawa Allah tahu kita telah berusaha sedaya upaya kita...la tansa zikru ALLAH.....

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah... insyaallah.. same2lah kite mengingati antara satu same lain.

    ReplyDelete